פארק האופניים הגדול בישראל נחשף: למעלה מ-350 ק"מ של שבילי רכיבה בערבה הדרומית

בלב המדבר, בערבה הדרומית, נסלל בשנים האחרונות "מגרש המשחקים" הגדול בישראל לרוכבי אופניים - למעלה מ-350 ק"מ של שבילים בדרגות קושי שונות , כחלק ממאמץ לפיתוח ולחיזוק התיירות באזור. חשיפת הפארק התקיימה בכנס "איך אופניים משנים את העולם?" שנערך ביוזמת החברה הכלכלית חבל אילות.

כנס האופניים הראשון של הערבה הדרומית תחת הכותרת "איך אופניים משנים את העולם?" נערך בחמישי האחרון 5.12.24 ביוזמת החברה הכלכלית לפיתוח חבל אילות. הכנס נפתח ברכיבה בפארק תמנע לאורך 11 ק"מ לזכרם של 11 רוכבי האופניים שנרצחו ב-7.10 ולהשבתם של רוכבי האופניים עופר קלדרון ואוהד בן עמי משבי החמאס יחד עם כל החטופים.

רכיבת אופניים צברה בשנים האחרונות פופולריות רבה בקרב מאות אלפי ישראלים המחפשים מסלולים בדרגות קושי שונות. בהובלת החברה הכלכלית לפיתוח חבל אילות, ובתמיכת משרד התיירות, קק"ל, משרד החקלאות, רשות הטבע והגנים וגופים נוספים, נסללו ב-5 השנים האחרונות למעלה מ-350 ק"מ של מסלולי רכיבה בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים.

המסלולים, שאורכם מהווה את המרחק שבין תל אביב לאילת, מנוהלים ומתוחזקים ע"י החברה הכלכלית חבל אילות לאורך כל השנה לרווחת הרוכבים. האזור מבוקש במיוחד בקרב רוכבים בעונת החורף, בזכות תנאי מזג האוויר האידיאליים, המיעוט במשקעים והקרקע היבשה שמתאימה לרכיבה מרגשת ומאתגרת.

המשך הכנס נערך ב-HUB חבל אילות בהשתתפות ד"ר חנן גינת ראש המועצה האזורית חבל אילות, דני שחר מנכ"ל משרד התיירות, ירון אוחיון מנהל מינהל פיתוח קרקע בקק"ל, דפנה לנג יו"ר איגוד האופניים ומנכ"לית האיגוד הנכנסת ד"ר מורן בצר תייר ונוספים. המשתתפים הדגישו את חשיבות ההשקעות בתשתיות רכיבת אופניים ובחיבור שבין ספורט תיירותי לבין חיזוק הכלכלה המקומית והפיתוח האזורי.

בנוסף, התארחו בכנס שני פצועי צה"ל ממלחמת חרבות ברזל ששיתפו על שיקומם בחיים החדשים שלאחר הפציעה והחיבור לאופניים ככלי שיקומי. מאז פרצה מלחמת חרבות ברזל הצטרפו למעגל הפצועים כ-10,000 אנשים, כאשר חלקם רוכבי באופני יד / טנדם כחלק מהליך השיקום. במהלך הדיון עלה הצורך להנגיש את שבילי האופניים בישראל לאנשים עם מוגבלות, מנכ״ל משרד התיירות דני שחר התייחס לנושא ואמר כי המשרד בוחן בימים אלה את הדרכים להרחיב את פרויקט הנגשת השבילים בכל הארץ.

דני שחר, מנכ״ל משרד התיירות: "אני גאה לרכב בשביל החדש, כחלק ממאמצי הפיתוח של אזור חבל אילות עוד לפני המלחמה, ומתרגש לרכב לזכר קורבנות ה-7.10. אני מייחל, כמו כולנו לחזרתם של החטופים, שיוכלו גם הם לרכב אתנו על השביל. אנחנו במשרד מתכוננים לחזרת התיירים ביום שאחרי המלחמה. הערבה היא בהחלט יעד אטרקטיבי עבורם, והשקעות המשרד באזור נעשות בהתאם".

ירון אוחיון מנהל מינהל פיתוח קרקע בקק"ל: "פיתוח שבילי האופניים בערבה הדרומית הוא המשך ישיר לחזון הציוני של הפרחת השממה והנגשת המדבר לכל עם ישראל. קק"ל גאה להיות שותפה במיזם שמחבר בין אהבת הארץ, פיתוח הנגב, ספורט וקהילה. השבילים האלה לא רק מספקים חווית רכיבה יוצאת דופן, אלא גם מחזקים את ההתיישבות באזור ומייצרים עוגן תיירותי משמעותי. זוהי דוגמה מצוינת לאיך אנחנו ממשיכים את המסורת של קק"ל בפיתוח הארץ, תוך שמירה על ערכי הטבע והנוף".

ד"ר חנן גינת, ראש המועצה האזורית חבל אילות: "רוכבי ורוכבות האופניים הפכו לחלק בלתי נפרד מהנוף שלנו. אנחנו רואים אותם בסינגלים, בתמנע, באתרי התיירות והם ברכה ליישובים ולכלכלת האזור כולו. בימים אלו התחלנו את הבנייה של השביל המחבר בין יטבתה לתמנע, הוא יימשך בשלב מאוחר יותר לבאר אורה ולנמל התעופה רמון ואחר כך גם לאילת".

איריס דניאלי מנכ"לית החברה הכלכלית לפיתוח חבל אילות: "הערבה הדרומית היא מפורצי הדרך בתחום רכיבת אופני השטח. האזור הפך לאבן שואבת לרוכבים מכל רחבי הארץ וזה תחום שיכול להביא לכאן תיירים מכל העולם בזכות מזג האוויר האידיאלי בחורף. היום ניתן לומר שרוכבי האופניים פוגשים כאן מערכת שלמה של נותני שירות מקצועיים ואתרי לינה הערוכים לקליטתם על כל המשתמע מכך".

לאתר התיירות של הערבה הדרומית