הסדרי נגישות - קרן קימת לישראל

קרן קימת לישראל (קק"ל) רואה חשיבות עליונה בצורך למתן שירות שוויוני לכלל האוכלוסייה ובפרט לאנשים עם מוגבלות. קרן קימת לישראל פועלת ומקדמת את נושא הנגישות באתרים, ביערות ובפארקים ובאתרי האינטרנט שבניהולה. תהליך זה מלווה על ידי מורשה נגישות מתו"ס ומורשה נגישות השירות.
 
אנו פועלים להנגשת המבנים שברשותנו על מנת לאפשר הגעה נוחה ושוויונית לכלל האוכלוסייה. חשוב לנו לתת את השירות המקצועי והטוב ביותר לכולם. לשם כך, אנו פועלים לביצוע התאמות אשר יאפשרו גם לאנשים עם מוגבלות נגישות למידע, באמצעות אתרי האינטרנט, מוקד טלפוני ומוקד פניות הציבור.

הסדרי נגישות במקרקעי הייעור

מתוקף תקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לאתר), תשס"ח-2008, קרן קימת לישראל משקיעה מאמצים ומשאבים רבים ומקדמת את ההנגשה הפיזית והנגשת השירות ביערות קולטי הקהל. אנו עובדים, מתכננים ומבצעים את ההנגשה לפי תכנית עבודה רב-שנתית. פתיחת היערות לציבור מתייחסת לכלל הציבור ובכלל זה, לאנשים עם מוגבלות.

הנגשת אתר ביער שונה לחלוטין מהנגשה של בניין או שטח עירוני. פיתוח בשטחים הפתוחים נעשה ברגישות רבה וזאת כדי לא לפגוע בערכי הטבע, החי, הצמחייה, ארכיאולוגיה, תשתיות ועוד. ההנגשה מבוצעת עם ליווי מקצועי של ממונת נגישות ארצית, שבהכשרתה הינה מורשת נגישות מתו"ס ומורשת נגישות השירות.

להלן פירוט הסדרי נגישות לפי איזורים:

פירוט הסדרי נגישות - מבני שירותים פתוחים לציבור

הנגשת השירות

  1. הדרכות עובדים בנושא נגישות - כל עובדי קרן קימת לישראל עברו הדרכות נגישות השירות ונגישות בכלל, בהן קיבלו ידע וכלים להתמודדות עם שירות נגיש והתנסו התנסות חוויתית במתן שירות נגיש. מטרת הדרכות אלו ליצור מודעות בקרב עובדי הארגון ומנהליו לעקרונות הנגישות ולתת כלים מעשיים למתן שירות נגיש
  2. הנגשת נתב שיחות, "קו ליער" – שירות המענה הקולי נמצא בשלבי הנגשה כך שהמידע מוקלט בשפה ברורה וללא מוזיקת רקע
  3. אמצעים חלופיים ליצירת קשר – קיימים מספר אמצעים חלופיים ליצירת קשר עם קרן קימת לישראל: בטופס מקוון בכתובת http://www.kkl.org.il/about-us/forms/public-inquiries-form/ ועל ידי שליחת פקס למספר 02-6233453. יש לציין דרכי התקשרות למענה חוזר

נגישות אתר האינטרנט

אתר אינטרנט נגיש הוא אתר המאפשר לאנשים עם מוגבלות ולאנשים מבוגרים לגלוש באותה רמה של יעילות והנאה ככל הגולשים. 20 עד 50 אחוזים מהאוכלוסייה נתקלים בקשיי שימוש באינטרנט ועשויים להיטיב מתכני אינטרנט נגישים יותר, כך על פי מחקר שנערך בשנת 2003 על ידי חברת מיקרוסופט. קרן קימת לישראל מאמינה ופועלת למען שוויון הזדמנויות במרחב האינטרנטי לאנשים עם מוגבלות ואנשים הנעזרים בטכנולוגיה מסייעת לשימוש במחשב.

מידע על נגישות אתר קרן קימת לישראל

  1. אתר זה עומד בדרישות תקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), התשע"ג 2013
  2. התאמות הנגישות בוצעו על פי המלצות התקן הישראלי (ת"י 5568) לנגישות תכנים באינטרנט ברמת AA ומסמך WCAG2.0 הבינלאומי
  3. הבדיקות נבחנו לתאימות הגבוהה ביותר עבור דפדפן פיירפוקס
  4. האתר מספק מבנה סמנטי עבור טכנולוגיות מסייעות ותמיכה בדפוס השימוש המקובל להפעלה עם מקלדת בעזרת מקשי החיצים, Enter ו- Esc ליציאה מתפריטים וחלונות
  5. מותאם לתצוגה בדפדפנים הנפוצים ולשימוש בטלפון הסלואלרי
  6. ייעוץ הנגשת אתר האינטרנט בוצע על ידי חברת A-2-Z שיווק ונגישות באינטרנט
  7. לשם קבלת חווית גלישה מיטבית עם תוכנת הקראת מסך, אנו ממליצים לשימוש בתוכנת NVDA העדכנית ביותר
  8. מסמכים או סרטוני וידאו שעלו לאתר לפני אוקטובר 2017 ייתכן שלא נגישים באופן מלא. במידה שנתקלתם במסמך כזה או בסרטון, תוכלו לפנות לרכזת נגישות בקקל ואנחנו נדאג להנגיש לכם את המידע

    פניות בנושא נגישות

    קרן קימת לישראל עושה מאמץ להנגיש את כל הנדרש בתחומי אחריותה.

    אם בכל זאת נתקלתם בבעיה או בתקלה כלשהי בנושא הנגישות, נשמח שתעדכנו אותנו בכך באמצעות פנייה:
    בדוא"ל: MeravD@kkl.org.il

    אנו נעשה כל מאמץ למצוא עבורכם פתרון מתאים ולטפל בתקלה בהקדם ככל שניתן.

    ממונה נגישות ארצית - מירב דוידאן

    פניות יש להעביר כמפורט לעיל.

    תאריך עדכון ההצהרה באתר: 25.8.2020