המנצח זובין מהטה נוטע עץ ביער מודיעין, 1986. צילום: ארכיון הצילומים של קק''ל
הפסנתרן ארתור רובינשטיין נוטע עץ, 1980. צילום: ארכיון הצילומים של קק''ל
הנרי קיסינג'ר נוטע עץ בנס הרים, 1983 צילום: ארכיון הצילומים של קק''ל
שחקנית הקולנוע ברוק שילדס נוטעת עץ. 1983. צילום: ארכיון הצילומים של קק''ל
לקראת סוף העשור הצליחו מאגרי המים ברשפים ובשפעה לאגור עד שלושה מיליון קוב מים בכל שנה. עכשיו, כשמאה מאגרי מים נמצאו בשלבי תכנון והקמה, נזכרו ותיקי קרן קימת איך בשנות העשרים והשלושים, ואחר כך בשנות החמישים, נאלצה קרן קימת לייבש ולנקז מים עומדים במקומות שבהם הם נקוו בביצות ממאירות. עכשיו היא עשתה הכול כדי לשמר מים, להוביל מים ולגרום להם "לעמוד" – הפעם לא בביצות אלא במאגרים, ולא רק בנגב השחון והיבש אלא בכל הארץ.
בעיניהם זו היתה הוכחה לכך שקרן קימת כל כך נחוצה למדינת ישראל, אפילו אם פעם היא נקראת "לייבש" ופעם אחרת היא נקראת "להרטיב". בכל התפקידים האלה ברור היה שהאדמה קרובה לליבה של קרן קימת, והיא יודעת בדיוק איך לטפל בה. המים – שבתקופת הביצות שימשו מקור למחלות, וכעת הם סם החיים של האדמה ושל הנאחזים בה – הם רק אפיק אחד לטיפול באדמה, לצד ההכשרה והייעור. בקופסת הצבעים של קרן קימת, המים הם צבע אחד מתוך שלושה – חום-ירוק-כחול – שמהם היא מציירת בעבודת אמנות ואומנות את תמונת הנוף של ישראל.
בתוך הציור הזה, קרן קימת מוסיפה בכל שנה עוד "כתמים" של כחול. מעורבותה באספקת המים – תחילה במגדלי המים, אחר כך בצינורות שמתחה לנגב ולבסוף במאגרים – מלווה את עבודתה של הקרן כמעט מראשית דרכה ועד היום. ברור לה שהצבע הכחול של המים יחזק לא רק את החום של האדמה, ולא רק את הירוק שצומח עליה וממנה, אלא את האחיזה היהודית ברצועת הנוף המיוחדת – לעתים קשה, אבל מלבלבת – של ארץ-ישראל.
לצורכי תיירות ופיתוח הנגב הקימה קרן קימת, עם מוסדות אחרים, את הפארק הגיאולוגי במכתש רמון. היא חידשה את המצפה ההיסטורי ברביבים, שיקמה את אפיק הנחל ונטעה בו פארק על שמה של גולדה מאיר, ראש ממשלת ישראל. פארק אחר, ולידו מקווה מים, הוקם בערבה, והוא נושא את שמו של פנחס ספיר, שר האוצר בשנות השישים והשבעים. לאורך הירדן ההררי פיתחה קרן קימת את פארק הירדן ונטעה יער באדמת הבזלת שמעל טבריה.