בשנים האלה זרמו תרומות לקופתה של הקרן מקהילות יהודיות במזרח ובמערב – מסין ומיפאן, ממרוקו ומטוניס, מארגנטינה ומצ'ילה – ולא רק מהמרכזים הגדולים של יהדות העולם בשנים ההן, בפולין ובארצות הברית. ספרי הזהב והכבוד מתעדים לא רק את התרומות שנאספו כמעט מכל קהילה יהודית בעולם, אלא את העולם היהודי שראה את עצמו שותף, באמצעות תרומותיו, לעבודתה של הקרן בארץ.
המטבעות ששולשלו לקופסה הכחולה ורכישת בולי ארץ-ישראל של קרן קימת לצורך תרומה היו הביטוי המשמעותי ביותר לקשר של העולם היהודי עם ארץ-ישראל. התמונה של ארץ-ישראל שהופיעה על הבול נדדה, עם המכתבים, מחוף לחוף והגיעה למקומות הנידחים ביותר. שם, כשילד יהודי אחז בה, הוא הרגיש כאילו הוא עצמו נוגע באדמה הרחוקה ושותף בגאולתה.
שליחי קרן קימת יצאו בשנים האלה להפיץ את המעשה הציוני בקהילות היהודיות הגדולות בעולם, ולמעשה כמעט לכל מקום שבו היה ריכוז יהודי. הם הופיעו באסיפות ובכינוסים, ובהם סיפרו על עבודת הקרן בארץ ועל היישוב העברי, שהתפתחותו זכתה לתאוצה רבה מאוד באותן שנים. אוסישקין, למשל, ביקר ב-1925 בקהילות שבמזרח אירופה, והמסע שלו, שהוכתר אז בעיתונים כ"נסיעת תעמולה", עודד את הציונים לתמוך בעבודתה של קרן קימת.
שנה אחר כך הוא נאם באסיפות במערב אירופה. רבים באו לשמוע את האיש שעמד בראשו של הארגון הציוני, שלדבריהם לא רק דיבר – אלא בעיקר עשה. היו שחשו אז כאילו ריח אדמתה של ישראל עולה מן הדברים שיוצאים מפיו. אחרים אמרו כי שתי מילים שלו – ארץ-ישראל – היו שוות לאלף תמונות.
גם נתן ביסטריצקי-אגמון, מנהל מחלקת הנוער והתעמולה של קרן קימת, הביא את דבר הקרן לקהילות בעולם. באחד ממסעותיו באירופה כתב למנהליו בלשכה הראשית בירושלים שהוא מייחס חשיבות רבה ל"חינוך ההכרה הציונית בהמונים, בארגון ובמעשים קונקרטיים למען קרן קימת". הרצאותיו והופעותיו חיזקו את ההכרה הציונית של שומעיו, ו"המעשה הקונקרטי" של אלה שבחרו להישאר בגולה היה מתן עוד תרומות למען גאולת הארץ. ביסטריצקי-אגמון ידע "להוציא" את המטבע לא מהכיס, מהארנק או מחשבון הבנק של שומעיו – אלא מן הלב, ובעיני רבים היתה כל מטבע משולה לתלם אדמה, ללבנה בבניין הארץ או לצינור מים.
בזכות מסעי ההסברה הנמרצים, ובזכות הקופסה והבולים, קרן קימת הצטיירה בעיני היהודים בעולם לא רק כמי שרוכשת אדמה בארץ-ישראל ועובדת אותה, אלא גם כמי שפועלת יותר מכל גוף ציוני אחר למען חינוך והסברה – וקולה, עם קולם של מנהיגי התנועה הציונית של אז, הגיע לכל יהודי בעולם.
כחלק מפעולות ההסברה הקליטה קרן קימת את העיתונאי נחום סוקולוב ואת "אבי ההתיישבות" אברהם הרצפלד (בעברית), את זלמן שז"ר, אז רובשוב (ביידיש), את זאב ז'בוטינסקי (בעברית, ברוסית ובאיטלקית) ואחרים – וקולם נשמע בקהילות יהודיות מרוחקות על גבי תקליטי פח כבדים. באחד המקרים פרסם פעיל של קרן קימת – "מורשה" בלשון אותם הימים – בעיירה היהודית איישישוק שבליטא כרוז ובו הזמין את בני הקהילה למפגש עם כל ראשי התנועה הציונית.
בערב המיועד נאסף הקהל בבית הכנסת והמתין לנואמים המכובדים. כאשר הגיע פעיל קרן קימת שאלו אותו היכן הנואמים הרבים שהבטיח, והוא הצביע על ארגז קטן שנשא מתחת לבית שחיו. הוא הניח את הארגז במרכז האולם ומתוכו נשמע "קול דברים", וכך קרה שהעיירה הנידחת "אירחה" ביום אחד את כל ראשי התנועה הציונית.
כל אלה "הגיעו" אליה באמצעות אותם "לוחות גרמופון". לאחר שנשמע "קולה" של ארץ-ישראל, זרמו התרומות, ואלה הפריחו את אדמות הארץ. הידיעה של רבים מהתורמים שהארץ, אשר אליה התפללו, נבנית בזכות תרומתם קירבה אותם אליה יותר מתמיד והפכה אותה לבָשר מבשרם.