"אמנם עדיין לא הגענו לכמויות הספסלים והשולחנות המופקים ביערות של קנדה, פינלנד או פולניה", ציין משה קולר, סגן מנהל אגף הייעור, "אך בכל זאת הגענו למסקנה שלא מספיק לנטוע עצים, שהרי אלה גדלים ודורשים טיפול, הכולל בין היתר דילול (באורן) וכריתה (באקליפטוס). העברנו את הכדור לאנשי המנסרה שלנו... הצבנו בפני האנשים אתגר: למצוא דרכים לשימוש בעץ המקומי, וכך צץ הרעיון להקים את האביזרים הדרושים לנופש פעיל וליצירת סגנון ריהוט לחניונים.
מאז הספסל הראשון התקינה הנגרייה אלפי ספסלים, שולחנות ומתקני נופש פעיל, שהפכו את היערות למקום נוח ונעים למבקרים, כמעט ל"חדר אוכל" ולמקום של מפגש חברתי בחיק הטבע, כפי שכתב עיתונאי שהתפעל מהיער – היער שהפך להיות "אנושי" יותר ומזמין יותר.
"עצם הקמת השולחן והצבתו ביער פתחה את היער בפני הקהל", אמר תיאודור התלגי, שהביא את היער לידיעת הציבור קודם כל באמצעות העיתונאים שהזמין, כדי שיספרו בשבחו של היער ויתארו את יופיו. בהצצה אל עיתוני התקופה אפשר לראות שבעשור הזה עיתונאים רבים החלו לייחד מדורי טיולים, פנאי וטבע, ובהם הוצגו לראשונה פינות נוף שעד אז היו לנקודות ירוקות על המפה בלבד, אבל רחוקות מרגליו של הישראלי.
אגף ההסברה הזמין גם עיתונאים זרים ושגרירים לבקר ביער הישראלי, ולראשונה הוצגו תמונות הנוף הישראליות – נקודות ירוקות בארץ מדברית – גם בעיתונות הבין-לאומית. היו שאמרו, כי סוף-סוף עלה היער הישראלי, על אף ממדיו הקטנים, על המפה העולמית. התמונות של פלומות הירוק בלב השממה המזרח תיכונית ריגשו לא רק את יהודי התפוצות, שחשו כי היה להם חלק בשינוי הזה בצבעיה של ארץ-ישראל, אלא גם את היערנים ביערות העד הענקים.
רבים, שהכירו את ישראל בגוונים של צהוב בלבד, התפעלו מהשינוי המרענן, שקרן קימת הביאה לאדמת הארץ. מי שהכיר את עבודתה של קרן קימת ידע שבמשך שנים רבות האדמה היא נשמת אפה, והיער הוא הריח, אבל בעשור הזה הפך היער לחלק בולט ומורגש בנוף הארץ. לא עוד כתמים בודדים או מקריים פה ושם בארץ-ישראל, אלא חגורה ירוקה, מתוכננת ומעוצבת, בצבע מרענן, על רקע הבוהק והסנוור של המזרח. מהמראה הזה אי אפשר היה להתעלם כשם שאי אפשר היה להתעלם מהעובדה שהירוק הזה הוא כולו כחול-לבן.
כדי לאפשר גישה לאתרי נוף נוספים ול"ריאות ירוקות" חדשות, קרן קימת פילסה בכל שנה עוד מאות קילומטרים של דרכים. להבי הדחפורים נגסו בסלעים ובטרשים, וכמו בעבודת אמנות של פסלים וציירים עיצבו דרכים של אספלט ועפר המשתלבות בתוך קווי הנוף. הדרכים האלה אִפשרו להגיע קרוב יותר אל השקט, ובאזורי הנגב – גם גישה לאתרים היסטוריים וארכיאולוגיים, שעד אז רק מיטיבי לכת יכלו להגיע אליהם.
באותה תקופה הוכשרו גם דרכי גישה להר דוב שבחרמון ולעוד אזורים אחרים סמוך לגבולות. כדי לפלס את הדרכים האלה, בעיקר באזורי הגבול, הסתכנו לא פעם עובדי קרן קימת תוך כדי עבודתם. ב-1971 נפצע בצפון הארץ עובד בעת שעלה על מוקש.