הבנייה תפרק את המרחב הרצוף המהווה מסדרון אקולוגי לכיסים אקולוגיים המנותקים זה מזה, תייבש מעיינות, תהרוס בתי גידול ומינים נדירים ותפגע אנושות באקוויפר ההר. זאת ועוד, הבנייה צפויה להרוס כליל את פארק בגין וחלקים נוספים במרחב שממערב לעיר, בהם שביל ירושלים, שביל הטבעת של הר חרת והחיבור לפארק ירושלים בעמק מוצא.
אלה התכניות המהוות את מוקד המאבק:
- תכנית בת הרים-צור הדסה שרשות מקרקעי ישראל מקדמת על שטח של 14,500 דונם.
- תכנית הר חרת שרשות מקרקעי ישראל מקדמת על שטח של 1,600 דונם.
- כביש הטבעת המערבי באורך למעלה משמונה קילומטרים וברוחב של 30-40 מטר, ממוצא (כביש 1) ועד מחלף מתוכנן בנחל רפאים, על כביש 39, שיעבור במורדות הר חרת המזרחיים (שכונה מתוכננת), בגשר ארוך מעל נחל שורק שיוביל לרמת הדסה (שכונה מתוכננת) ובמנהרה מתחת למורדותיו הדרומיים של רכס לבן (שכונה מתוכננת).